Огляд-конкурс на стан фізичного виховання

Матеріали на огляд-конкурс
на кращий стан фізичного вихованняв навчальних закладах Запорізького району


За період 2014-2015 н. р. вчителями методичного об’єднання викладався предмет фізичної культури в 1-11 кл. Одним із шляхів поліпшення методичної досконалості та навчальної ефективності уроку було раціональне планування навчального процесу. Особистісно - орієнтовним навчанням застосовувалось використання модульного навчання.
       Творчий підхід вчителів МО дав змогу застосовувати різні методи навчання, забезпечувати різнорівневий розвиток особистості і розподілом учнів на групи здоров’я. У програмі орієнтовно визначено кількість годин, що відводиться на вивчення певної теми.Програма з фізичної культури надає навчальний матеріал з теоретично - методичних та практичних знань.
Навчальні програми: 1-4 кл. Для загальноосвітніх навчальних закладів.Київ Видавничий дім «Освіта»
2013. 5-9 кл. за навчальною програмою з фізичної культури для загальноосвітніх закладів Київ, 2012.
10-12 кл. за навчальною програмою з фізичної культури для загальноосвітніх закладів. Фізична культура. Профільний рівень. Рівень стандарту. Київ, 2010.
Тема: Використання здоров’яформуючих і здоровязберігаючих технологій  в умовах шкільного закладу.

Мета: Особистісно-орієнтовного навчання є процес психолого-педагогічної допомоги дитині в становленні її життєвому самовизначенні.

Фізична культура – предмет, щостворюєумови для формування в учнівцінніснихорієнтаційщодокультуриздоров’я і здорового способу життя, виховання потреби та звичкизайматисяфізичною культурою та спортом, прагненнядосягти оптимального рівняособистогоздоров’я, фізичногорозвитку, руховихякостей, морально-вольових рис характеру та психологічноїпідготовки до ведення активного життя та професійноїдіяльності. Виходячи з цьоговчителіфізичноговихованняшколи поставили собі за мету у 2014-2015навчальномуроціпрацюватидотримуючисьнаступнихзавдань:
Завдання:

●створити цілісну уяву про вплив занять фізичною культурою на розвиток особистості, формування основних систем організму, попередження професійних захворювань і профілактику шкідливих звичок;
●підвищитифізичнупідготовленістьзасобамисучаснихфізкультурно-оздоровчих систем, оволодітитехнікоюосновнихруховихдій;
●набути навичкиорганізації та методики проведеннясамостійних занять фізичною культурою.

Основні напрямки роботи ШМО вчителівфізичноїкультури:
1.Підвищенняякостінавчально-виховногопроцесушляхом  упровадженняінформаційно-комунікаційнихтехнологій.
2.Утвердження пріоритетуоздоровчоїспрямованостісистемифізичноговиховання.
3.Реалізація здоров’язберігаючихтехнологій.
4.Зосередження увагивсіх ланок системифізичноговиховання на формуваннівсебічноїкомпетентностішколярівстосовновикористаннязасобівфізичноїкультури з метою самовдосконалення, збереження й зміцненняздоров’я, ведення здорового способу життя.
За період І СЕМЕСТРУ 2014-2015навч./року  вчителями методичного обєднання викладався предмет фізична культура та здоровя, з 1 по 11клас. Одним зі шляхів поліпшення методичної досконалості та навчально-виховної ефективності уроку є раціональне планування навчального процесу. Особистістно- орієнтовним навчанням застосовується  використання модульного навчання.
-          послідовне засвоєння навчального матеріалу рівними, цілісними, логічно впорядкованими частинами (модулями)
-          з використанням технології  модульного навчання.
Творчий підхід вчителів МО дає змогу застосовувати різні технології навчання, забезпечує різнорівневий розвиток з особистості з її ментальним досвідом і потенціалом.
У програмі орієнтовно визначено кількість годин, що відводиться на вивчення певної теми.
        Програма з фізичної культури надає навчальний матеріал з теоретико-методичних знань, гімнастики, спортивних ігор, (футбол, баскетбол, гандбол, волейбол), легкої атлетики, туризму, вправ комплексних тестів для оцінювання стану фізичної підготовленості. 
       Виконуючи програму  з фізичної культури  для  загально – освітніх навчальних закладів   педагоги створюють умови для подальшого вдосконалення, формування, розвиток особистості учнів. Програма реалізовується шляхом вирішення навчальних, оздоровчих і виховних завдань.
    Вчителі фізичної культури забезпечували проведення занять відповідно до навчальних програм. Систематично на уроках коригувалося навантаження на організм учнів. Вчителі постійно вели контроль за реакціями організму учнів: вимірювання ЧСС, вправи на розслаблення та гіпервентиляцію легенів.
    Заняття з фізичної культури проводилися відповідно до навчальних програм Державного стандарту 1-4 класи 2013 року, 5-9 класи 2012 , 10-11 класи 2010 року.
    Організація медичного обслуговування учнів здійснювалась відповідно до чинного законодавства. На кожному уроці з фізичної культури учні повторювали правила техніки безпеки. Вчителі на уроках дотримувались допустимого навантаження,згідно розподілу учнів на мед. групи.
    Дотримувалися санітарно-гігієничні вимоги :» Державних стандартних правил санитарных правил устройства и содержания мест занятий по физической культуре и спорту»
   На уроках  застосовувалисятехнологіїпошукуінноваційнихметодівнауково-дослідницької діяльності: методи проектування, пошукові методи, ініціативно-творчий метод.
   Прийняли активну участь в шкільній та районній олімпіадах.

Результативність підвищення професійного рівня вчителів 

Вчителі ШМО  здали екзамени успішно  по заняттях з ІКТ.
 Якісний склад вчителів методичного обєднання здатний забезпечити високий рівень навчально-виховного процесу.
Рішенням атестаційної комісії Абакуменко Л.А. підвищила категорію «спеціаліст І категорії»


Завдання, які були поставленні методичним обднанням на поточний рік та їх реалізація.

      Вчителі на протягом  2014-2015навч./року працювали над проблемною темою: «Використання здоровяформуючих і здоровязберігаючих технологій в умовах шкільного закладу». Головною метою методичної роботи методичного об’єднання вчителів фізичної культури є вивчення, практичне осмислення і узагальнення інноваційного досвіду роботи. Індивідуальна науково-дослідницька діяльність.
Вирішувались такі завдання:
1.     Відпрацьовування, розробка, налагодження, впровадження  ефективних методичних засобів і технології пошуку.
2.     Створення оптимальних умов для розвитку  рухової активності кожної особистості.
3.     Навчання, виховання та самовдосконалення обдарованих дітей.
4.     Пошук інноваційних технологій.
5.     Досягнення результативності.
6.     Формування громадянина з високим  інтелектом, моральністю та культурою, який уміє  творчо мислити, ініціативно діяти.
7.     Шляхом дослідження особистісних якостей учнів  домагатися диференціації, впливу на розвиток кожної дитини з урахуванням іі інтересів, мотивів, систем цінностей, станом здоров’я.
8.     Стимулювання розвитку здібностей кожної особистості, тому вчитель, постійно  в пошуку, постійно навчається, не діє за загальноприйнятими шаблонами, а застосовує свою творчість для розвитку учнів.
9.     Продовжити роботу вчителів методичного об’єднання щодо досягнення учнями державного               
           стандарту й підвищення успішності. Дотримуватись та реалізувати принцип єдності
           навчання,      виховання й розвитку особистості.
10.                       Масове залучення дітей та підлітків до регулярних занять фізичною культурою та спортом.

Проблеми та шляхи їх розвязання.

         Проблема, яка стоїть перед вчителями фізичного виховання – це виховання в учнях інтересу до фізичного розвитку, розширення і збагачення знань в саморозвитку, зміцнення здоров’я, волі, формування рухових здібностей, спрямування сили, енергії на розвиток фізичних якостей.
Пріоритетними напрямками  для розв’язання проблеми використовуємо  постійний контроль: показників фізичного здоров’я:
* фізичного здоровя (відсутність хвороб, ріст організму стан опорно - рухового апарату).
* психічного здоров’я (інтелектуальне, емоційне мислення дитини. Позитивне, негативне мислення).
* духовне здоров’я (усвідомлення взаємозв’язку «Я»)
* соціальне здоров’я (спілкування з рідними, однолітками, старшими і молодшими людьми)



Завдання на новий навчальний рік.
1. Забезпечити неухильне виконання Правил безпеки під час проведення занять, гуртків,спортивних секцій.
2. Суворо дотримуватись розподілу учнів на групи.
3. Забезпечувати дотримання санітарно - гігієнічних вимог.
4. Пошук інноваційних технологій.
5. Створення умов для всебічного,гармонійного розвитку особистості, на основі запровадження знань та вмінь здорового способу життя.
6.Формування загальних уявлень про фізичну культуру, збереження та зміцнення здоров’я
7.Сприяти розширенню функціональних можливостей організму шляхом цілеспрямованого розвитку фізичних якостей.
8. Брати активну участь у підготовці та проведенні шкільних,районних та обласних конкурсах, олімпіадах та змаганнях.




Якісний склад вчителів:



ПІБ вчителя

Освіта

Рік народження


Пед.
Стаж

Курси

Атестація


Категорія

Позакл. робота
1.
Бут  С.О.
Вища
1966
25
2012
2013
ІІ категорія

2.
Піневич І.А.
Вища
1965
25
2010
2011
ІІ категорія

3.
Абакуменко Л.А.
Вища
1971
18
2009
2010
І категорія
Пішохід.
Туризм 4год
Грація 2год
Ганбол 6 год
4.
Моїсєєнко Д.В.
Вища
1978
-
-
-
-
-

Організація самоосвітньої роботи

№п/ п
ПІБ вчителя

Тема самоосвіти
Вид узагальнення
Термін виконання
1.
Абакуменко Людмила Анатоліївна

Здоров’я дитини-фундамент благополуччя нації
Відкритий урок
листопад
2.



Піневич Ірина Анатоліївна

Використання оздоровчих засобів на уроках фізичної культури
Творчий звіт
березень
3.
Бут Світлана Олександрівна

Формування потреби в здоровому способі життя в процесі занять
Творчий звіт
квітень
4.
Коваленко Руслан Анатолійович

Формування мотивації здорового способу життя
Відкритий урок
грудень

Вивчення, узагальнення та впровадження ППД
 З метою виявлення творчо працюючих учителів плануючих вивчити та узагальнити педагогічний досвід таких вчителів:
№п/ п

Чий досвід
                         Тема
                             Хто вивчає
1.
Абакуменко Людмила Анатоліївна

Здоров’я дитини-фундамент благополуччя нації.
Коваленко В.О.
2.
Піневич Ірина Анатоліївна

Використання оздоровчих засобів на уроках фізичної культури.
Васильєв С.А.
3.
Бут Світлана Олександрівна

Формування потреби в здоровому способі життя в процесі занять.
Брехер Т.В.
4.
Моїсєєнко Денис Віталійович
Формування мотивації здорового способу життя.
Бут С.О.




Робота з вчителями- початківцями
№п/ п
ПІБ молодого вчителя
ПІБ наставника
Зміст роботи (форми і методи)
1.
Моїсєєнко  Денис       Віталійович


Бут С.О.
1.Допомога в оформленні шкільної документації.
2.Допомога у складанні календарного плануванні.
3. Надання методичної допомоги в проведенні уроків.
4.Залучення до позашкільної роботи.

Позашкільна робота
№п/ п
                                        Зміст роботи
Термін виконання
  Відповідальний
1.
Всю позакласну роботу направити на пропаганду здорового способу життя та підвищення мотивації учнів до занять фізичною культурою і спортом
На протязі року
Члени МО
2.
Організація і проведення І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з фізичної культури

жовтень
Члени МО
3.
Підготовка команди до участі у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з фізичної культури
листопад
Члени МО
4.
Проведення шкільної олімпіади

Жовтень- травень
Члени МО
5.
Участь у спартакіаді школярів району та області
Жовтень- травень
Члени МО
6.
Залучення учнів до написання рефератів, створення презентацій, відеороликів
На протязі року
Члени МО
7.
Участь у Всеукраїнських конкурсах «Нащадки козацької слави», «Олімпійське лелеченя»
Листопад-квітень
Члени МО


 Позакласна робота

Назва гуртка
Прізвище керівника
клас
Основний напрям роботи гуртка
1

Спортивний(гандбол)
Абакуменко Л.А.
9-11кл.
Спортивний
2.

Пішохідний туризм
Абакуменко Л.А.
8 кл
Краєзнавчий
3.

Айкідо
Моісєєнко Д.В.

Спортивний

Звіт про роботу
спортивно-масового напрямку  за період
2014-2015н.р.Кушугуському НВК «Інтелект»
Шкільні змагання
Дні здоров’я
1-11 кл
630 учнів
Туристичні походи
7 класи

30 учнів

Проведення шкільної олімпіади
9-11
25 учнів
«День ходи»
6  класи
18  учнів
Олімпійське лелечення
5-7 класи
40 учнів
Тато,мама і я спортивна сімя
6 родин
6 учнів
Волейбол
Збірні 8-11 класів
90 учнів
Баскетбол
Збірна 10-11 класів
45 учнів
Проведення шкільної олімпіади
1-11 кл
630 учнів

Районні змагання
Естафета пам’яті
11 клас
                    7 учнів    
ІІ місце
Проведення районної олімпіади
11 клас
 Ніколаєва  Альона ,Лочман Олексій, Межебецька О-ра, Каленик Анна,ПілюгінВолодимир,Чернобай Сергій
Лочман Олексій –І місце
Ніколаєва  Альона –ІІ м
Межебецька О-ра, Каленик Анна, Чернобай Сергій– ІІІ місце
Естафета пам’яті
       11 кл
7 учнів
ІІ місце
Тато,мама і я -cпортивна сімя
6 клас
Родина Сушкіних
 ІІ місце

Олімпійське лелечення
   5-6 класи
14 учнів
  І місце
Тато,мама і я -cпортивна сімя
     2-3 класи
Родини:
І місце
ІІІ місце
6 місце
Козацький гарт
5-10 кл
16 учнів
ІІ місце
Гиря
7-9 кл
3 учня
ІІІ місце –Бондаренко К.
Половцев В.
4 місце –Кубракова Є.
Футбол
Футбол
6-8 кл
9-11 кл

ІІІ місце
І місце

Обласні змагання

Участь в обласній олімпіаді
             11 кл
Лочман Олексій

Олімпійське лелечення
5-6 кл
14 учнів
ІІІ місце


Комментариев нет:

Отправить комментарий